woensdag 20 februari 2013

Uit de oude doos…………

Het schrijven van verhaaltjes die zijn gebaseerd op een waar gebeurde anekdote doe ik al heel lang. Op mijn harde schijf vond ik enkele stukjes die ik in 1996 schreef voor een reclameblaadje wat werd uitgegeven door de bakkerij De Mikke waar ik toen marktkoopman was.

Vandaag deel 1:  Vergeten…….



Vergeten.

Heeft u dat nou ook wel eens? Het gevoel hebben dat je iets vergeet maar niet weet wat? Dat is nou ook laatst een van de Mikke-boy's overkomen. Om voor mij onbegrijpelijke redenen wil hij anoniem blijven.
Het volgende is het geval. Op een goede dag in een drukke periode komt ons lijdend voorwerp in Hoogeveen aan. Volgens goed gebruik wordt de marktwagen op een leeg parkeerterrein achtergelaten en gaan we met alleen de bus naar de bakkerij om te laden. Zo ook vanmorgen. Wellicht is ons slachtoffer wat in de bonen of is hij ergens door afgeleid. Hoe het ook zij, na nog eens drie keer te hebben gecontroleerd of hij alles bij zich heeft gaat hij op weg naar de markt. De reis verloopt voorspoedig, het lijkt wel of zelfs de bus er extra veel zin in heeft vandaag! De twee rotondes op het industrieterrein worden flitsend genomen. Met speels gemak neemt hij de steile helling over het spoor. Hij draait rechts af de snelweg op. Automatisch kijkt hij in de spiegel of hij de bocht ruim genoeg neemt en de aanhanger netjes volgt. Aanhanger? Welke aanhanger? Toch niet die aanhanger die nog op dat parkeerterrein staat te wachten? Helaas...... Het duurt nog vijf minuten tot de volgende afslag en dan nog het hele eind terug...... Dit zullen we nooit meer vergeten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten